GYIK - Gyakran Ismételt Kérdések

ADATAIM MÓDOSÍTÁSA, SZERZŐDÉS KÖTÉS

Hogyan kötünk szerződést?
Az hirdetési szolgáltatásról szóló írásos Megállapodást alá kell írnia és 2 példányban vissza kell postázni részünkre.
Kattincson az ADATAIM Menüpontban a "Megállapodás"-ra, majd nyomtatás után írja alá és 2 példányban postázza vissza nekünk a Licit Média Kft. címére (7621 Pécs, Rákóczi út 55.).

Mit tegyek, ha a szerződésben szereplő adataim hiányosak vagy hibásak?
Az adatai azért hibásak, mert regisztrációkor vagy a későbbi adatmódosításkor helytelen adatokat adott meg.
Kérjük javítsa ki az adatait az ADATAIM menüpontban, majd kattintson a mentésre.

Mikortól hirdethetek az oldalon?
Regisztrálás után azonnal feltöltheti hirdetését a rendszerbe az ÚJ AJÁNLAT menüpontban.
Hirdetése akkor fog megjelenni a főoldalon, ha a hirdetés aktiválásra került.

Hogyan tudom az adataimat ellenőrizni, módosítani?
A regisztrációkor megadott adatait módosíthatja az ADATAIM menüpontban. Javítás után feltétlenül kattintson a mentésre.

Elfelejtettem a jelszavamat. Mit tegyek?
Kérjen a belépés alatti "Elfelejtett jelszó"-ra kattintva értesítést, melyet a regisztrációkor megadott e-mail címre küldünk el.

Hogyan tudom a jelszavamat megváltoztatni?
Az "Adataim Módosítása" menüpontban adja meg az új jelszót kétszer.

Hogyan tudom a belépéshez használt felhasználó nevemet megváltoztatni?
Indokolt esetben ügyfélszolgálatunknál e-mailben kérheti a belépéskor használatos felhasználó nevének megváltoztatását

HIRDETÉS FELADÁSA

Hogyan lehet hirdetést feltölteni?
Új Hirdetéseket belépés után az "ÚJ AJÁNLAT" menüpontban tud feltölteni weboldalunkra egy űrlap kitöltésével.


Mikor fog megjelenni a hirdetésem?
A hirdetéseket feltöltés után elbíráljuk(átnézzük, javítjuk), majd elfogadás esetén a következő munkanapon kerülnek ki a főoldalunkra.

Mit jelent a csomag piaci értéke?
A csomag piaci értéke a teljes csomag értéke tehát az összes fő/összes nap.
A licitálás mindíg a piaci érték feléről, azaz 50%-ról indul és a licitlépcső mértékével emelkedik egyre feljebb, ahogy felhasználóink licitálnak rá.

Mit írjak be az érvényességi időponthoz?
Az érvényességi időpont az az időpont ameddig a hirdetett utazási csomag igénybevehető a szálláshelynél.
- Ezen időtartamon belül kell a nyertesnek az utazási időpontot lefoglalni.
- A Folyamatos megjelenésre állított hirdetések az érvényességi idő lejáratáig folyamatosan, heti rendszerességgel megjelenik.

Mit jelent, hogy az ajánlat megjelenése Folyamatos?
A folyamatos megjelenésű hirdetések heti rendszerességgel. 7 naponként folyamatosan kerülnek ki a főoldalunkra, mindaddig amíg az érvényességi idő (igénybevételi határidő) le nem jár. - A folyamatos megjelenést Hirdető úgy állíthatja le, hogy az éppen aktuális Hirdetés megjelenését az AJÁNLATAIM menüpontban Folyamatos-ról Egyszeri-re állítja.

Mit jelent, hogy a Hirdetés "elfogadásra vár"?
Az ajánlat feltöltése után az ajánlat "elfogadásra vár" állapotú egészen addig, még elbírálás után aktiválásra nem kerül.
Aktiválás után a hirdetés Aktiv állapotba kerül.

Mit jelent a hirdetés elbírálás, mik az elbírálás szempontjai?
POZITIV ELBÍRÁLÁS, AKTIVÁLÁS FELTÉTELEI:
- Egy Hirdetőnek maximum 5 darab AKTIV ajánlata lehet a rendszerben, de csakis akkor, ha azok tartalmilag valóban különbőző hirdetések.
- A Hirdetés csakis akkor minősül különbözőek, ha mind címében, mind megjelenésében(szöveg, fotó) és tartalmában is valóban különböző utazási ajánlatok.
- Azonos szállás csomag hirdetésből az üzemeltető a 2. hirdetést nem fogadja el.
- A weboldal minőségének megőrzése érdekében Üzemeltető jogosult a a fenti feltételeknek nem megfelelő hirdetési ajánlatot törölni a rendszerből.
- Az üzemeltetője jogosult a hiányosan feltöltött hirdetések elutasítására, és azok törlésére.
- A weboldal minőségének megőrzése érdekében üzelemtető jogosult az elvárhatónál alacsonyabb színvonalon megfogalmazott hirdetések elutasítására és azok törlésére.
- A weboldal minőségének megőrzése érdekében üzemeltető jogosult a hirdetés szövegének kisebb módosítására, annak lényegi elemeinek (ár, csomag tartalma, lejárati dátuma) megtartása mellett.
- Amennyiben egy utazási ajánlatra egymás utáni 4 alkalommal történő megjelenés után sem licitálnak a felhasználók, úgy azt a weboldal minőségének megőrzése érdekében üzemeltető jogosult a kínálatából törölni.

Mit jelent, hogy a Hirdetés "AKTIV"?
Az ajánlat feltöltése után az ajánlat "elfogadásra vár" állapotú egészen addig, még elbírálás után aktiválásra nem kerül.
Aktiválás után a hirdetés Aktiv állapotba kerül.

Hogyan tudom módosítani a Hirdetésem?
"elfogadásra váró" hirdetéseket az AJÁNLATAIM LISTÁJA menüpontban, a szerkesztésre kattintva tud módosítani.
"aktiv" hirdetéseket nem lehet módosítani. (Az ügyfélszolgálaton indokolt esetben írásban kérhető a hirdetés módosítása.)

Hogyan tudom törölni a Hirdetésem?
"elfogadásra váró" hirdetéseket az AJÁNLATAIM LISTÁJA menüpontban, a törlésre kattintva tud törölni.
"aktiv" hirdetéseket nem lehet törölni. (Az ügyfélszolgálaton indokolt esetben írásban kérhető a hirdetés törlése.)

Mikor történik az aktiválás?
Aktiválás: a hirdetés weboldalunkra történő kihelyezése (licitre kiírás)
Az ajánlatot a következő munkanapon, de legkésőbb 3 munkanapon belül elbíráljuk és elfogadás esetén a főoldallunkra kihelyezzük.

Hogyan tudom az AKTIV hirdetésem következő heti megjelenését módosítani?
Ebben az esetben főoldalon jelenleg is futó AKTIV hirdetése még változatlanul lefut, de a következő héten már a módosított hirdetést szeretné megjelentetni.
Módosítás Lépései:
1. Állítsa át a jelenlegi AKTIV hirdetés megjelenését az ÁJÁNLATAIM listájában Folyamatosról - Egyszerire, így a hirdetés a következő héten már nem fog megjelenni jelenlegi formájában.
2. Az új Ajánlat menüpontban töltse be sablonként a módosítandó hirdetést, majd az adatok módosítása után kattintson a feltöltésre.
- Amint ezt elvégezte, úgy lejárat után a hirdetés már az új tartalommal fog megjelenni.

Hogyan tudom azonnal javítani - jelenleg főoldalon futó - AKTIV hirdetésem szövegét?
Időnként azonban előfordulhat - kizárólag indokolt esetben - hogy az főoldalon licit alatt kint lévő AKTIV hirdetéseket szükséges azonnal módosítani.
Ezeket az Aktiv, azaz már megjelent hirdetéseket csakis indokolt esetben az ügyfélszolgálaton keresztül tudja módosítani. Ezt írásban, indoklással kell kérni az ügyfélszolgálaton. Ezeknek az Aktiv hirdetéseknek a módosítását csakis abban az esetben tudjuk elvégezni, ha nincs még licitáló a hirdetésre vagy a hirdetés a licitáló szemszögéből nézve pozitivan módosul, a felhasználókat hátrányosan nem érinti.

Hogyan tudom az AKTIV hirdetésem megjelenését törölni, hogy következő héten már ne jelenjen meg?
Az Ajánlataim menüpontban állítsa az éppen futó hirdetés megjelenését Folyamatosról- Egyszerire, így a jelenlegi hirdetési sor - csakis most az egyszer, azaz - következő héten már nem fog mejelenni.

Hogyan tudom az AKTIV hirdetésem törölni?
Aktiv, azaz már megjelent hirdetést csakis indokolt esetben, az ügyfélszolgálaton keresztül tud törölni. Az Aktiv hirdetések törlését csakis abban az esetben tudjuk elvégezni, ha nincs még licitáló a hirdetésre. Amennyiben van licitáló az utazási csomagra, úgy a Hirdető köteles a nyertes felhasználónak a hirdetésben szereplő utazási szolgáltatást maradéktalanul biztosítani.

Hogyan tudom a AKTIV Hirdetésem Folyamatos megjelenését leállítani?
Az éppen futó AKTIV hirdetés folyamatos megjelenést Hirdető úgy állíthatja le, hogy az éppen futó hirdetés megjelenését az AJÁNLATAIM menüpontban Folyamatos-ról Egyszeri-re állítja. Ebben az esetben az aktuális licit lejártával a hirdetés már nem fog többet automatikusan megjelenni az oldalunkon.

LICITÁLÁS, LICIT ZÁRÁS

Meddig tart egy licit periódus?
A Hirdetések 7 napig jelennek meg a főoldalon, ez a licitálás időtartama.
- A licitálás időtartama alatt felhasználóink folyamatosan emelik a tétet, amennyit az utazásért megfizetnének.
- Licitzáráskor az a felhasználó veszi meg a kezdvezményes utazást, aki a legtöbbet ígérte a hirdetett utazási csomagért.

Licitzárás után fel kell-e töltenem a hirdetést mégegyszer?
- Amennyiben folyamatos megjelenést kért, úgy a lejáratkor automatikusan megjelenik az újabb csomag hirdetése, minden héten folyamatosan.
- Amennyiben a megjelenés egyszeri, úgy lejáratkor a hirdetést ismét fel kell tölteni.
FONTOS! Az AJÁNLATAIM LISTÁJA menüpontban lehetősége van az éppen futó hirdetések Folyamatosra állítására, hogy ne kelljen a hirdetést újból és újból minden héten feltölteni.

Nem kaptam a licitzárásról értesítőt. Mit tegyek?
Kérem jelezze az értesítést elmaradását e-mailben az ügyfélszolgálat felé. FONTOS! A nyertesek adatait bármikor (értesítő nélkül is) ellenőrizheti belépés után az AJÁNLATAIM LISTÁJA menüpontban.

Licitzárás után mit kell tennem?
A licit nyertesei közvetlenül a Hirdető-nél foglalják be az utazási időpontot és közvetlenül a Hirdetőnek fizetnek, ennek megfelelően a licitzárás után a Hirdetőnek e-mailben kell kérni udvarias formában a Nyertestől hogy
(1.) foglalja be az utazási időpont és fizesse be az előleget a megadott módok egyikén.(előleg fizetése kötelező!) vagy
(2.) fizesse be a teljes utazás díját(ebben az esetben nem szükséges azonnal időpontot foglalni)
FONTOS! Az időpontot és az előleg fizetés módját 5 munkanapon belül le kell egyeztetni a nyertessel.

Milyen határidőkre kell figyelnem?
- a licitzárást követően 5 napon belül egyeztetni kell a nyertessel az előleg fizetés választott módját illetve az utazás időpontját.
- a licitzárást követően 10 napon belül vissza kell igazolni a licitutak.hu online rendszerben az előleg fizetés dátumát vagy az utazás időtartamát.

Miért fontos, hogy a nyertes 5 napon belül indítsa el az előleg fizetését illetve foglaljon időpontot?
Az oldal felhasználói konkrét utazási céllal keresik fel a weboldalunkat és azért licitálnak a kiválasztott utazásra mert határozott utazási szándékkal rendelkeznek.
Az idő múlásával felhasználóink utazási szándéka érdektelenségből folyamatosan alább hagy, ezért tartjuk fontosnak, hogy addig keressék meg a nyertes, amíg az utazási szándéka erős.
- Ezért fontos, hogy a licitzásárt követően haladéktalanul felvegye a kapcsolatot a nyertessel és a fizetési módok felvázolásával kérje az előleg befizetését. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy ha a nyertes megkeresését a Hirdető elmulasztja és ezért az utazás a Hirdető hibájából meghiusul, úgy a Hirdető a hirdetési díjat megfizetni köteles.

Miért kell 10 napon belül visszaigazolnom a foglalás időpontját?
Az 5 napos határidő alatt a fizetési módot és fizetendő összeget a nyertessel le kell egyeztetni, a következő 5 nap pedig ahhoz szükséges, hogy az előleg oda is érkezzen a szálláshelyhez. Ennek megfelelően a szálláshelyeknek 10 napja van ahhoz, hogy visszaigazolja felénk a fizetés megérkezésének dátumát vagy a befoglalt utazási időtartamot. Amennyiben a nyertes nem hajlandó előleget fizetni, úgy azt kérjük a 10 napos határidő lejárata előtt jelezze az ügyfélszolgálatunknak, hogy ez ügyben felvehessük a kapcsolatot a nyertessel.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy ha a Hirdető nem igazolja vissza az utazást 10 napon belül az online rendszerünkben és az utazás meghiusul, úgy a Hirdető a hirdetési díjat megfizetni köteles.

Hogyan kell visszaigazolni az ajánlatot?
Az online rendszerben belépés után az AJÁNLATAIM LISTÁJA menüpont megfelelő sorában meg kell adni a befoglalt utazási időpontot, illetőleg az előleg befizetés dátumát.
- Utazási dátum: Amennyiben a nyertes utazási időpontot foglalt és előleget fizetett, úgy az utazási dátum oszlopban az érkezési és a távozási dátumokat kell megadni.
- Fizetés dátum: Amint a nyertes részéről a 100% előre fizetés megtörténik, a hirdetési ügylet eredményesnek minősül, ilyenkor az AJÁNLATAIM listázása menüpontban
nem az utazási dátumot, hanem a fizetés beérkezésének napját kell megadni kétszer. (Mind az utazási időtartam ...tól mind az...ig helyén.) Ebből tudható, hogy egyösszegű fizetés történt. Amennyiben a visszaigazolás nem történik meg a Hirdető részéről, úgy Üzemeltető jogosult a visszaigazolatlan tételekre jutó hirdetési bevételeket követelni a Hirdetőktől, függetlenül attól, hogy az utazás megtörtént-e vagy sem.
FONTOS! Amennyiben a weboldalon keresztüli visszaigazolások nem történnek meg Hirdető részéről, úgy Üzemeltető jogosult a további együttműködést megtagadni és Hirdető köteles az elmaradt visszaigazolásokra jutó Hirdetési díjakat 8 napon belül megfizetni Üzemeletető bankszámlájára.

Mit tegyek, ha a nyertes a megkeresés ellenére sem jelentkezik a foglalási időponttal?
Keresse meg e-mailben és telefonon is és kérje tőle ismételten az utazási időpont befoglalását.
Ha a nyertes többszöri megkeresésre sem reagál, úgy e-mailben kérheti az ügyfélszolgálattól az azonosító számra hivatkozva, indoklással az érvénytelenítési folyamat megindítását.
Amennyiben az ügyfélszolgálat által lefolytatott 7 napos érvénytelenítési eljárás során sem jelentkezik a nyertes, úgy a Hirdetési tételt érvénytelenítjük, azaz a tételre jutó Hirdetési díjat nem kell megfizetni.

Mikor kell érvénytelenítést kérni?
Érvénytelenítést akkor kell kérni, ha a 10 napos visszaigazolási határidőt nem tudja tartani, mert például
- a nyertes a megadott elérhetőségek egyikén sem elérhető, ezért nem lehet felvenni vele a kapcsolatot.

Hogyan kell érvénytelenítést kérni?
Az érvénytelenítést az ügyfélszolgálatra írott e-mailben lehet kérni a hirdetés azonosító számára hivatkozva, indoklással.
Elfogadás esetén az érvénytelenítési kérelem megérkezésétől számított 3 munkanapon belül töröljük az online rendszerünkből is a hirdetési díjat és az érvényesítés elfogadásról értesítjük a Hirdetőt.

Mit tegyek ha ajándékutalványt értékesítettem és ezért nincs még foglalási időpont?
Ajándékutalvány értékesítése esetén a nyertes megfizette a teljes árát az utazásnak, ezért ebben az esetben az hirdetési ügylet a fizetés napján eredményesnek tekinthető, így a számlázás is engedélyezni kell az UTAZÁSAIM LISTÁJA menüpontban. Ebben az esetben kérjük szíveskedjenek az utazási időpont helyére a fizetés dátumát beírni kétszer oly módon, hogy a ...tól ...ig időpontok helyére is a fizetési dátum kerüljön. Ily módon egyértelmű, hogy ha a 2 dátum azonos, akkor egyösszegű előre fizetés történt, például ajándékutalvány értékesítés, ha pedig különböző akkor utazási időpontot tartalmaz.

SZÁMLÁZÁS

Mikor kerül számlázásra a hirdetési díj?
A hirdetési díj mindíg a szálláshely visszaigazolása után kerül számlázásra, mindíg az AJÁNLATAIM LISTÁJA-ban megadott fizetési időpont illetve elutazási dátum után.

Miért nem kaptam még számlát?
A hirdetési díjakat nem egyesével számlázzuk, hanem akkor ha már összejött pár tétel.
Ha Ön ennek ellenére szeretné már rendezni a Hirdetési díjat, úgy kérem kérje a számlázást ügyfélszolgálatunkon.

Mennyi a hirdetési díj fizetési határidő?
A kiszámlázott hirdetési díjat 8 napon belül kell megfizetni a Licit Média Kft. bankszámlájára.

EGYÉB

Mit tegyek, ha nem találtam választ a kérdésemre?
Ha az Önt érintő kérdésre nem találta meg a választ, akkor kérjük írja meg kérdését e-mailben az ügyfélszolgálatunknak az info@licitutak.hu címre, ahol kollégáink hamarosan válaszolnak Önnek.